FAQ Ogólne

Aby poprawnie zsynchronizować zestaw bezprzewodowy ADAX należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:
Instrukcja synchronizacji zestawów bezprzewodowych ADAX

Komputery z systemem Windows 8 wykorzystują BIOS UEFI.
Dodatkowo w Biosach zgodnych z Windows 8 została zaimplementowana technologia Secure Boot, która ma chronić komputer przed wykonaniem złośliwego kodu.

W celu wyłączenia mechanizmu Secure Boot należy wejść w Biosie w zakładkę SECURITY i ustawić Secure Boot na Disabled, pozwoli to na uruchomienie komputera z innych urządzeń zewnętrznych.

Najprościej zrobić to korzystając z karty gwarancyjnej. Znajduje się na niej lista wszystkich wykorzystanych komponentów. Ogólne informacje na temat produkowanych przez nas komputerów można również znaleźć na naszej witrynie internetowej www.adax.pl lub https://www.adax.pl/produkty. Innym sposobem jest wykorzystanie programów wyświetlających informacje na temat komponentów z jakich złożony jest komputer.

Przywracanie systemu w komputerach ADAX z Windows 7

Uwaga! Działa tylko na komputerach ADAX, w których użytkownik nie ingerował w oryginalny układ partycji twardego dysku zakupionego (po 11.07.2010) komputera.

Uwaga! Przed dokonaniem operacji przywracania należy koniecznie wykonać kopię zapasową ważnych plików, gdyż system operacyjny zostanie przywrócony do stanu pierwotnego, znanego z momentu zakupu.

Sposób pierwszy (jeśli komputer startuje):

Jeżeli komputer normalnie można normalnie uruchomić, to należy wejść w panel sterowania i uruchomić odzyskiwanie.

Następnie w polu „wyszukiwania” wpisujemy odzyskiwanie, a następnie klikamy myszą na opcję Odzyskiwanie.

W kolejnym kroku wybieramy Zaawansowane metody odzyskiwania.

Następnie wybieramy opcję Zainstaluj ponownie system Windows.

Zalecane jest wykonanie kopii zapasowej plików, pozwoli to później na automatyczne ich odtworzenie. Niezależnie od wybranej tu opcji najważniejsze pliki najlepiej zabezpieczyć wcześniej poprzez ręczne kopiowanie.

Wybieramy dysk, na którym zostanie utworzona kopia zapasowa.

Następnie pojawi się monit o ponowne uruchomienie komputera celem dokonania przywracania systemu. Jeżeli wybraliśmy wcześniej przywracanie bez kopii zapasowej, to dodatkowo pojawi się ostrzeżenie, mówiące o potencjalnej utracie danych.

Po ponownych uruchomieniu system zostanie przywrócony automatycznie.
Po zakończonej operacji pojawi się okno umożliwiające przywrócenie plików użytkownika z wykonanej wcześniej kopii zapasowej.

Sposób drugi (komputer się nie uruchamia), użytkownicy zaawansowani.

Zanim Windows zacznie startować wciskamy szybko klawisz funkcyjny F8. Pojawi się MENU tekstowe Zaawansowane opcje rozruchu i wybieramy opcję Napraw komputer.

Po uruchomieniu podsystemu odzyskiwania klikamy DALEJ, następnie podajemy (jeśli jest używane) hasło użytkownika z prawami administratora i klikamy OK.

W ostatnim kroku wybieramy ostatnią opcję: Zainstaluj ponownie system Windows,
a następnie, świadomi tego co robimy, potwierdzamy komunikat „Czy na pewno chcesz ponownie zainstalować system Windows?”, klikając TAK*.

*Uwaga! W tym momencie nie ma już miejsca na wykonanie kopii plików, jeżeli nie zrobiłeś tego wcześniej. Jeżeli nie jesteś pewien tego co robisz lub komputer zawiera ważne, kluczowe pliki, których wcześniej nie zabezpieczyłeś – wybierz opcję NIE.

Z powodu ograniczeń licencyjnych i zróżnicowania aplikacji stworzonych pod system Android zarówno pod kątem wymagań sprzętowych, jak i wydajności poszczególnych aplikacji z Android Market, niestety nie jesteśmy już w stanie zaoferować oficjalnego wsparcia lub porady dla tych pozycji na naszym sprzęcie.

Czujemy się zobowiązani do wspierania społeczności Android, Open Source oraz wsparcia wyprodukowanego przez nas sprzętu, dlatego pragniemy zwiększyć świadomość istnienia alternatywnych miejsc, w których można pobrać aplikację dla systemu Android.

Proszę o zapoznanie się z poniższymi stronami internetowymi. Umożliwią one dostęp do szerokiej gamy użytecznych darmowych aplikacji, które sprawią, że praca z tabletami ADAX stanie się jeszcze przyjemniejsza.

Getjar
http://www.getjar.com/

Handango
http://www.handango.com

Freeware Lovers
http://www.freewarelovers.com

Nie musi być to opakowanie oryginalne. Jednak komputer musi być w opakowaniu bezpiecznym, chroniącym podczas transportu. W przypadku braku odpowiedniego opakowania INCOM S.A. nie odpowiada za szkody powstałe w trakcie transportu.

Tablety ADAX nie obsługują zewnętrznych modułów Bluetooth podłączanych przez USB.

Tak, istnieje taka możliwość. Aby, dokonać zakupu prosimy o skontaktowanie się z dowolnym Partnerem ADAX. Listę naszych Partnerów można znaleźć pod adresem: http://www.adax.pl/browse.php?site=80.

Nie. Komputery ADAX nie są plombowane. Można wymieniać, dokładać i wyjmować podzespoły bez utraty gwarancji. Do takich modyfikacji uprawnieni są Partnerzy ADAX, dlatego najlepiej skorzystać z ich fachowej pomocy. Gwarancja zostanie anulowana tylko w przypadku, jeśli te czynności i/lub komponenty spowodują uszkodzenie komputera ADAX.

Tablety 7DRx oraz 7DCx posiadają 4GB pamięci wewnętrznej. Pamięć wewnętrzna w tabletach zarezerwowana jest częściowo na system operacyjny, dlatego z 4GB zostaje ok. 2GB wolnego miejsca.

Poniższy software przeznacony jest do przywrócenia tabletu, który uległ uszkodzeniu w skutek wgrania niepoprawnego oprogramowania.

7DC1 - http://adax.pl/files/soft/android/Adax_7DC1_4.0.zip
9DC1 - http://adax.pl/files/soft/android/FW_serwis/ADAX_9DC1.rar
9DC2 - http://adax.pl/files/soft/android/FW_serwis/ADAX_9DC2.rar
8DC1 - http://adax.pl/files/soft/android/FW_serwis/ADAX_8DC1_2403.20120717.zip

Program fleszujący (wraz ze sterownikami USB) - http://adax.pl/files/soft/android/FW_serwis/LiveSuit.zip

Zmianę oprogramowania w tabletach ADAX użytkownik wykonuje na własna odpowiedzialność!

Komputery ADAX można nabyć w punktach sprzedaży Partnerów ADAX. Dane teleadresowe wszystkich Partnerów są umieszczone na stronie internetowej: https://www.adax.pl/gdziekupic. Mogą Państwo również skorzystać ze strony https://www.adax.pl/produkty

Ujawnione w okresie gwarancji wady sprzętu są bezpłatnie usuwane przez Serwis w możliwie krótkim terminie, nie przekraczającym 14 dni roboczych od daty przyjęcia sprzętu do Serwisu lub 21 dni roboczych od momentu zgłoszenia reklamacji. W uzasadnionych przypadkach terminy te mogą ulec wydłużeniu.

Uwaga!

Każda aktualizacja niesie za sobą ryzyko utraty danych, koniecznie przed dokonaniem aktualizacji zabezpiecz swoje ważne dane.
Poziom wiedzy do wykonania aktualizacji średniozaawansowany. Zalecamy dokonywać aktualizacji w 32 bitowym Windows.

Tablet powinien być naładowany przynajmniej w 50% i wyłączony.

1. Pobrać i rozpakować plik z oprogramowaniem układowym: http://adax.pl/files/soft/android/FW_serwis/ADAX_9JC1_4.1.1_update.zip
2. Pobrać i rozpakować aplikację uaktualniającą tablet: http://adax.pl/files/soft/android/FW_serwis/RK_flasher.zip
3. Uruchomić z folderu .\ RK_flasher\RKBatchTool.exe
4. Tryb serwisowy: Przy wyłączonym tablecie, trzymając wciśnięty klawisz zwiększania głośności VOL+ należy podłączyć kabel USB do gniazda microUSB HOST.

UWAGA! Przy pierwszym podłączeniu tabletu do komputera wymagane będzie ręczne zainstalowanie sterowników.
W Windows 7 przechodzimy do Panelu Sterowania -> System -> Menedżer Urządzeń

Trzeba wybrać opcję Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika
Należy wskazać katalog z rozpakowanym sterownikiem .\RK_flasher\Driver\ i wybrać folder x86 – 32bity; x64 -64bity i kliknąć dalej.

Następnie należy zatwierdzić instalację niepodpisanego sterownika.

Poprawnie zainstalowany sterownik:

5. Jeśli w programie RKBatchTool.exe tablet rozpoznawany prawidłowo – świeci się zielona kontrolka, to można przystąpić do uaktualnienia.
W przeciwnym przypadku należy ponownie wejść w Tryb Serwisowy (patrz pkt. 4)

Żeby uaktualnić tablet należy wskazać plik *.IMG w sekcji FW Path, a następnie kliknąć przycisk Upgrade.

Po udanej aktualizacji kontrolka stanu podłączenia tabletu zmieni kolor z zielonego na fioletowy i zostanie wyświetlony komunikat:
Upgrade Done Success , wówczas można odłączyć tablet i cierpliwie czekać na pierwsze uruchomienie urządzenia.

Tablet 7DR1 nie wspiera modemów 3G.

Tablet 7DR2 od serii 2011/08/01 obsługuje modemy 3G: Huawei E1750, E1752, K3765, E1752C.

Tablet 7DC1 wspiera modemy Huawei E220/E230/E180/E1550/E1630/E1750/E1782/E1820.

Tablet 7JC1 wspiera modemy HUAWEI-E261 WCDMA;HUAWEI-E353 WCDMA ;HUAWEI-E160E WCDMA;HUAWEI-E1782 WCDMA;ZTE-MF673U WCDMA;HUAWEI-E220 WCDMA;HUAWEI-EC122 CDMA2000;HUAWEI-EC156 CDMA2000 ;ZTE-AC2746 CDMA2000;HUAWEI-EC167 CDMA2000;ZTE-AC2736 CDMA2000;HUAWEI-EC1261 CDMA2000;HUAWEI-ET127 TD-SCDMA;HUAWEI-ET128-2;Huawei-E1750 WCDMA ;Huawei-E1820 WCDMA ;Huawei-E170 WCDMA ;ZTE-MF110 WCDMA ;ZTE-MF633 WCDMA ;Huawei-EC150 CDMA2000;Huawei-EC156 CDMA2000;Huawei-EC1270 CDMA2000;Huawei-EC189 CDMA2000;ZTE-AC2766 CDMA2000;ZTE-AC560 CDMA2000;ZTE-AC580 CDMA2000;ZTE-AC590 CDMA2000;Huawei-E153 WCDMA ;Huawei-E156G WCDMA ;Huawei- K3520 WCDMA ;Huawei- E172 WCDMA ;Huawei- K176G WCDMA;ZTE-AC581 CDMA2000;Huawei-ET128 TD-SCDMA ;ZTE-T A355 TD-SCDMA ;Huawei-E173 WCDMA;Huawei-E180 WCDMA ;Huawei- K182E WCDMA ;Huawei- E226 WCDMA ;Huawei- E270 WCDMA ;Huawei- E1552 WCDMA

Tablet 9DC1 wspiera tylko modem 3G Huawei EM770.

Tablet 8DC1 wspiera:
- HuaWei-MU509, E153, E156G, E160E, K3520, E170, E172, E173, E176G, E1782, E180, E220, E226, E261, E270, E353, E1552, E1786, EM660, MC509, EC122, EC150, EC156, EC1270, EC167, EC189,
- ZTE-MF110, MF633, MF637u, MF170, MF633BP+, MF190, MC2716, AC2736, AC2746, AC2766, AC560, AC580, AC581, AC590
- SRT-H800, E800
- WU-830, 930
- ST804,809
- E1916,
- C820

Tablet 8JC1 wspiera modemy Huawei E1750 WCDMA;Huawei E1820 WCDMA;Huawei E173-u WCDMA;Huawei EC1261 CDMA2000 ;Huawei EC122 CDMA2000 ;Huawei E220 WCDMA;Huawei E173-s WCDMA;Huawei EC150 CDMA2000;Huawei E261 WCDMA;Huawei E1550 WCDMA;Huawei ET188 TD-SCDMA;Huawei ET128 TD-SCDMA;ZTE AD3812 WCDMA;ZTE MF633 WCDMA;ZTE MF110 WCDMA;ZTE MF637U WCDMA;ZTE MF190 WCDMA;ZTE MF226 WCDMA;ZTE-T A355 TD-SCDMA;ZTE-T A356 TD-SCDMA

Tablet 9DC2 wspiera:
- HuaWei E230, E176G, E160E, E182G, E1782, E1750, UMG1691, E150, EC1261, EC122, EC156, EC1270
- ZTE MF633BP-1, MF633, MF637U, AC580, AC2736, AC2746

*ze względu na dość częste zmiany w firmware modemów, zalecamy przetestować dany model przed zakupem

Uwaga! Karta SIM nie może mieć ustawionego kodu PIN. Przed użyciem karty SIM w Tablecie ADAX należy wyłączyć sprawdzanie kodu PIN z pomocą operatora telefonii komórkowej.

Wyłączenie sprawdzania kodu PIN można dokonać za pomocą większości telefonów komórkowych.
Powyższa opcja nie musi działać dla każdego operatora sieci komórkowej.

Kartę SIM należy umieścić w telefonie i uruchomić go wprowadzając dostarczony wraz z kartą kod PIN. Następnie należy odnaleźć w Ustawieniach sekcję Zabezpieczenie, a w niej opcję Kod PIN wyłącz.
Na końcu wystarczy ponownie wprowadzić kod PIN (szczegóły znajdą Państwo w instrukcji danego modelu telefonu komórkowego).

Szczegółowy opis warunków gwarancji na komputery ADAX można znaleźć na stronie internetowej: https://www.adax.pl/sites/default/files/komputery_ADAX_gwarancja.pdf

Na komputery ADAX przysługuje 3-letnia gwarancja.

Proszę zgłosić awarię w systemie „door-to-door”. Można to zrobić na 3 sposoby:

  • telefonicznie: (0-71) 35 88 170 (pn-pt w godz. 9-17),
  • faksem: (0-71) 35 88 188,
  • pocztą elektroniczną: pc@incom.pl
    W wyniku zgłoszenia zostanie ustalony termin i miejsce, z którego firma kurierska odbierze komputer, który po wykonaniu naprawy i uzgodnieniu z klientem zostanie odesłany z powrotem. Koszty uzasadnionej reklamacji i transportu są pokrywane przez INCOM S.A.
  • Przy obróbce i edycji filmów video najlepiej sprawdzą się komputery z serii BRAVO. Duża pojemność twardego dysku z pewnością przyda się przy tego typu zadaniach. Pozostałe komponenty również świetnie się do tego nadają. Przy wyborze konkretnego modelu kierować się można np. rodzajem kamery z jakiej Pan/Pani korzysta, a uściślając nośnikiem na jakim nagrywane są filmy. Część kamer wykorzystuje w tym celu płyty optyczne, inne pamięci flash, wciąż jednak najwięcej jest urządzeń zapisujących na kasetach miniDV. O ile materiał nagrany na płycie DVD czy pamięci flash można bardzo łatwo przenieść na twardy dysk komputera, to w przypadku kaset miniDV jest już nieco trudniej. W tym przypadku potrzebne będzie złącze FireWire. W ramach serii BRAVO oferujemy modele wyposażone w interfejs FireWire. Każdy z naszych komputerów może zostać doposażony w odpowiednią kartę.

    Z uwagi na zgłoszenie dotyczące problemu tzw „luźne gniazdo ładowania” w tabletach 7JC1 pragniemy przypomnieć o należytym sposobie podłączenia przewodu ładowania do tabletu. Należy dopilnować aby wtyczka była dociśnięta do urządzenia jak na poniższym zdjęciu.


    Zdj. 1 Prawidłowe podłączenie wtyczki ładowania do tabletu.

    Gdy wtyczka nie zostanie dociśnięta do końca mimo, że użytkownik poczuje już delikatny opór a tablet zacznie się ładować, jest to niewystarczające połączenie i podczas ruszania przewodem tablet przerywa ładowanie dając wrażenie luźnego gniazda ładowania.


    Zdj. 2 - Niewystarczające dociśnięcie wtyczki ładowania do tabletu.

    UWAGA: Wciskanie na siłę lub zbyt energicznym ruchem wtyczki od ładowarki do gniazda tabletu może doprowadzić do uszkodzenia gniazda zasilania. Uszkodzenia tego typu nie będą podlegały naprawie gwarancyjnej.

    Alcatel E1820
    Alcatel MF190
    BSNL E173Cs-1 airtel 3G
    BSNL HSUPA
    ERICSSON MC509
    HKC Vodafone K3770-Z
    HUAWEI EM770
    HUAWEI EM770W
    HUAWEI EM660
    HUAWEI EM660C
    HUAWEI MU509
    HUAWEI LC6341
    HUAWEI U6300V
    HUAWEI MC2718
    HUAWEI Kolumna2
    HUAWEI EC122
    HUAWEI EC1261
    HUAWEI E220
    HUAWEI E182E
    HUAWEI Longtail WU-872
    HUAWEI ET128
    HUAWEI MF170
    HUAWEI MF626
    HUAWEI EC169
    HUAWEI E153
    HUAWEI K3765-Z
    HUAWEI MF668A
    HUAWEI E176G
    HUAWEI E1550
    HUAWEI MF633BP+
    HUAWEI E153
    HUAWEI EC1261-2
    HUAWEI EC156
    HUAWEI ZTE-T A351+
    HUAWEI E153u-1
    HUAWEI S830
    HUAWEI MF631
    HUAWEI T1731
    HUAWEI E177
    HUAWEI E1756
    HUAWEI TATA 3G E177 HSDAP
    HUAWEI E303F
    HUAWEI E176
    HUAWEI E1550
    HUAWEI EC1261
    HUAWEI EC122
    HUAWEI EC189
    HUAWEI EC167
    HUAWEI EC1270
    HUAWEI ET188
    HUAWEI ET127
    HUAWEI ET128-2
    HUAWEI E158
    HUAWEI E1820
    HUAWEI E1552
    HUAWEI E1786
    HUAWEI E1756
    HUAWEI E1612
    HUAWEI E1782
    HUAWEI E172
    HUAWEI E1750
    HUAWEI E173
    HUAWEI E1630
    HUAWEI E226
    HUAWEI E156G
    HUAWEI E160E
    HUAWEI E160G
    HUAWEI E160
    HUAWEI E166
    HUAWEI E169
    HUAWEI E1752
    HUAWEI E230
    HUAWEI E272
    HUAWEI E169u
    HUAWEI E1692
    HUAWEI UMG181
    HUAWEI K3715
    INTEX ZTE AC583
    intex BSNL 3G
    Micromax AC580
    NOKIA intex 3G
    ONDA ZTE-MF193
    Qualcomm AC582
    Qualcomm K3770
    SCV BSNL 3G
    Teracom Nokia Internet Stick CS-11
    ZTE MF210
    ZTE MF200
    ZTE MU301
    ZTE AD3812
    ZTE ZiTM06
    ZTE MC8630
    ZTE ERICSSON F3307
    ZTE AL300
    ZTE E180
    ZTE ALCATEL
    ZTE E1750
    ZTE E1752Cu
    ZTE MC5716
    ZTE E261
    ZTE E1750
    ZTE E303
    ZTE E153Cu-1
    ZTE Micromax MMX310G 3G USB Modem
    ZTE HSDPA Modem
    ZTE E1762
    ZTE Huawei E171
    ZTE Vodafone K3772-Z
    ZTE QSC6085-800/1900 EVDO REV.A
    ZTE E270
    ZTE E510
    ZTE AC581
    ZTE AC560
    ZTE AC2736
    ZTE AC2746
    ZTE AC580
    ZTE AC590
    ZTE A355
    ZTE MF637
    ZTE MF633
    ZTE MF100
    ZTE MF627

    Błąd Android.Acore to błąd systemowy, który jest związany z jedną z aplikacji Google. Błąd pojawia się po pierwszym zalogowaniu do usługi Google ( tworzone jest automatycznie konto w systemie ). Następnie występuje przy każdej próbie synchronizacji kontaktów czy to ręcznej czy automatycznej w tle przez system.
    Jest to błąd dosyć powszechny wśród wielu producentów tego typu urządzeń jak i telefonów z systemem Android 4.0.
    W tej chwili pracujemy nad wydaniem poprawki Systemowej.

    Na obecną chwilę aby uwolnić się od pojawiającego się błędu należy wejść w Ustawienia>Aplikacje>wszystkie i na liście znaleźć Spis kontaktów i ją dezaktywować.